faq

Heeft u vragen kijk dan eerst of u uw vraag hieronder terug kan vinden.

BESTELLEN VOOR BUNKERSTATIONS EN SCHEEPSWERVEN (B2B)

Bij Nautic RVS bieden wij wederverkopers de mogelijkheid om onze producten in te kopen voor een eigen klantenkring. Wij vragen u uw organisatie aan te melden via de inschrijfpagina https://nauticrvs.nl/aanmelden-b2b-bedrijf waar wij u, na controle, toegang verlenen tot de afgeschermde inkopers omgeving. Ook is het mogelijk om via onze site uw bedrijf als verkooppunt te promoten. Stuur hiervoor een mail aan info@nauticrvs.nl 

MAATWERK

Bij Nautic RVS kunt u ook terecht voor maatwerk. Wij beschikken over een werkplaats en onze medewerkers zijn specialisten op gebied van rvs, aluminium, staal en polijsten. Het kan natuurlijk voorkomen dat de maatvoering van een bepaald artikel niet overeenkomt met wat u zoekt. Op de site kunt u onder “maatwerk” uw vraag stellen. Wij nemen binnen 2 dagen contact met u op.

BESTELLEN

Hoe kan ik contact opnemen met jullie?
Voor alle contact informatie over Nautic RVS, waaronder de openingstijden van onze klantenservice, ga naar onze website, www.nauticrvs.nl waar u onder contact het formulier kunt invullen. Ons assortiment kunt u 24/7 bestellen via de webshop. Voor maatwerk vult u het formulier op de onze website in of stuur een mail naar info@nauticrvs.nl

Ik wil mijn bestelling laten versturen naar een ander adres, kan dat?
In het betalingsproces kunt u kiezen voor een ander afleveradres dan het factuur adres.

ANNULEREN VAN EEN BESTELLING

Dat kan alleen wanneer uw bestelling nog niet verzonden is. Neem zo spoedig mogelijk contact op met Nautic RVS. email: info@nauticrvs.nl  of bel naar 06 5751 6084. U kunt ook naar dit telefoonnummer een WhatsApp bericht sturen. Maatwerk kan, na accepteren van de offerte, niet geannuleerd worden.

Annuleren of verschuiven van montagewerkzaamheden
Afspraken voor montage kunnen minimaal 5 werkdagen voorafgaand aan de geplande uitvoering geannuleerd worden. Is de periode korter dan rekenen wij € 45 administratiekosten. Afspraken voor montage verschuiven kan alleen 5 werkdagen voor aanvang van de werkzaamheden, in alle andere gevallen worden voorrijkosten van €65 berekend.

Hoe gaat Nautic RVS om met mijn persoonlijke gegevens?
Wij staan garant voor uw privacy. Wij gebruiken de door u opgegeven informatie, zoals naam, adres, telefoonnummer, betalingsgegevens, uitsluitend voor het verwerken van uw bestelling en het bijhouden van onze administratie. De informatie wordt niet gebruikt voor andere doeleinden van commerciële of niet commerciële aard. die niet direct gerelateerd zijn aan Nautic RVS, zonder dat daarvoor vooraf om uw toestemming is gevraagd. ( Voor meer informatie, lees verder op onze privacy beleid pagina).

BETALING

Wat zijn de betalingsmogelijkheden bij Nautic RVS?

Particuliere bestellingen
Deze bestellingen doet u altijd via onze webwinkel. U kunt gebruik maken van IDeal, Bancontact, Creditcard, Klarna en vooruitbetaling via een overboeking. Wij verzenden geen pakketten onder rembours. Mocht u niet in het bezit zijn van een creditcard of internet bankieren dan kunt u ons bellen (0031) 316 240876 of een email sturen naar invoice@nauticrvs.nl  om te kijken hoe wij u verder kunnen helpen. Houdt u er wel rekening mee dat een andere betalingswijze meer tijd vergt voor verzending.

Zakelijke bestellingen
Bestellingen kunt u doen via onze webwinkel waarbij u de stappen volgt in het betaalproces. Heeft u een groot aantal artikelen nodig dan kunt u ons een mail sturen naar info@nauticrvs.nl. De eerste 2 bestellingen gaan middels vooruitbetaling waarvoor u een factuur ontvangt. Daarna kunnen wij met u overeenstemmen om op factuur te bestellen. De betalingstermijn betreft binnen 14 dagen vanaf factuurdatum. Bij het aanmaken van uw klantgegevens vragen wij ook uw KVKnr en uw BTWnr in te voeren. U kunt altijd uw bestelhistorie raadplegen als u inlogt in uw omgeving.

Intracommunautaire levering
Besteld u vanuit het buitenland maar binnen de EU dan gelden hiervoor de intracommunautaire regels volgens de belastingdienst. U bent verplicht uw ID Identificatie (VAT) op te geven bij de bestelling. Goederen worden zonder BTW gefactureerd mits uw ID Identificatie bij bestelling is opgegeven. De levertijd van de bestelling is afhankelijk van de termijn bij de transporteur. Ook de verzendkosten zijn hoger en afhankelijk van het formaat en land waarnaar het pakket verzonden moet worden. U kunt deze tarieven vinden bij www.parcell.nl

HOE GAAT DE BETALING

Particulieren
Nautic RVS werkt met de beveiligde betalings-omgeving van Mollie en de Rabobank. Tijdens het afrekenproces wordt u in verschillende stappen hier doorheen geleidt.

Zakelijk
Nautic RVS werkt met de beveiligde betalings-omgeving van Mollie en de Rabobank. Tijdens het afrekenproces wordt u in verschillende stappen hier doorheen geleidt. Voor bestellingen via opdrachtbevestigen vanuit info@nauticrvs.nl geldt dat u na, directe betaling van de eerste bestelling,  een factuur ontvangt met een betalingstermijn van 30 dagen. Wij voeren altijd een kredietcheck uit. Betaald u altijd direct bij bestelling? Dan ontvangt u over uw bestelling 2.5% extra korting.

Hoe lang duurt het voordat mijn betaling is verwerkt?
Dat is afhankelijk van uw bank. Doorgaans wordt de betaling dezelfde dag verwerkt.

Hoe garanderen jullie de veiligheid van de betalingen?
De pagina waarop u uw aankopen verricht is via Mollie (Ideal, Bancontact, Creditcard of Klarna) en de Rabobank.

De veiligheid van uw betalingen is voor Mollie en de Rabobank een voortdurende zorg. Mollie team van specialisten houdt zich doorlopend op de hoogte van de nieuwste ontwikkelen in dit domein, om u een veilige en betrouwbare dienst te leveren. Voor meer informatie, lees verder op de website van Mollie en de Rabobank.

Zijn de prijzen in de Nautic RVS webshop inclusief BTW?
NEE, alle prijzen die op onze site vermeld worden zijn exclusief BTW, volgens het Nederlandse tarief. Bij elk artikel op de productpagina treft u ook prijzen exclusief BTW. De doorberekende BTW bedrag staat afzonderlijk op uw factuur vermeld. Voor bestellingen vanuit de EU geldt een BTW vrijstelling indien een geldig BTW/VAT nummer wordt gebruikt.

Worden douane kosten in rekening gebracht?
Het is mogelijk dat u douanerechten en omzetbelasting (BTW) verschuldigd bent als u uw bestelling laat bezorgen buiten de EU. Het gaat in dit geval namelijk om de invoer van goederen. De invoer regelt het koeriersbedrijf voor u, maar via hen kan het voorkomen dat u verschuldigde douanerechten en belastingen moet voldoen. Informeer bij uw nationale douane tot welk bedrag er vrijstelling van belasting geldt. Let op dat dit ook mogelijk gaat gelden voor Groot Brittannië.

VERZENDEN

Wat betaal ik aan verzendkosten naar een adres in Nederland?
De kosten zijn afhankelijk van het gewicht en de grootte van het pakket. Kleine, grote, lichte en platte artikelen worden ook als pakket verzonden met Track & Trace code. Alle artikelen die op een pallet verzonden worden, wordt door de transporteur een afspraak voor aflevering bij u gemaakt. De kosten staan vermeld op uw factuur. Voor bestellingen vanaf € 250 worden geen transportkosten in rekening gebracht.

Kan ik ook een pakket verzenden naar het buitenland?
Ja, dat kan. Wanneer u bij verzendadres het buitenlandse adres invult wordt automatisch de juiste porto berekend.

Hoe lang duurt het verzenden van mijn pakket?
We werken met Track & Trace Parcel pakketpost. De levering is in Nederland 1 - 3 werkdagen vanaf afgifte bij een PostNL punt.  U krijgt bericht wanneer het pakket is afgegeven. Door de landelijke corona-maatregelen kunnen levertijden langer zijn dan u van ons gewend bent.

Een pakket naar het buitenland duurt 1 -3 weken onder normale omstandigheden. Met de Covid-19 maatregelen kan een pakket er ca. 5 weken over doen.

U kunt zelf ook kijken met uw Track & Trace code op www.internationalparceltracking.com

Mijn order is niet binnen gekomen, wat moet ik doen?
Op de pagina met verzendinformatie van Parcell vindt u een overzicht van de maximale overkomstduur van uw pakket. De overkomstduur gaat in vanaf het moment dat u onze verzendbevestiging heeft ontvangen. Er is altijd vertraging mogelijk. Als uw bestelling na de maximale overkomstduur nog niet bezorgd is vernemen wij dat graag per ommegaande van u per email: info@nauticrvs.nl

RETOURNEREN 

Wat is jullie ruilbeleid?
Wanneer u om welke reden dan ook ontevreden bent over sommige of alle goederen die u ontvangen heeft, kunt u ze binnen 14 dagen na ontvangst, zonder opgave van reden terug sturen naar Nautic RVS. Volgens de geldende regels binnen het herroepingsrecht heeft u 14 dagen om hierop beroep te doen. Na deze melding heeft u nogmaals 14 dagen om de artikelen terug te sturen. Vanaf het moment dat u melding van uw retour heeft gedaan zullen wij het bedrag binnen 14 dagen aan u terug storten. Neemt u alstublieft contact met ons op per email: info@nauticrvs.nl en vermeld daarbij de naam en artikelnummer van het product waartegen u wilt ruilen. Het verschil in het factuurbedrag wordt bij u in rekening gebracht of binnen 14 dagen aan u teruggestort.  De retour verzendkosten zijn voor uw rekening

Wat is jullie retourbeleid?
Volgens de geldende regels binnen het herroepingsrecht heeft u 14 dagen om hierop beroep te doen en uw retour aan te melden bij ons. Na deze melding heeft u nogmaals 14 dagen om de artikelen terug te sturen. Vanaf het moment dat u melding van uw retour heeft gedaan zullen wij het gehele orderbedrag inclusief verzendkosten binnen 14 dagen aan u terug storten. Stuur uw goederen terug naar Nautic RVS, Hulostraat 2 hal 8, 6911 KX  Pannerden. Stuur uw goederen met verzendbewijs en ingevuld formulier met reden van retour, terug. Het retourformulier kunt u vinden in uw pakket of op onze site. Geretourneerde goederen zonder ingevuld formulier met reden van retour worden niet in behandeling genomen. De retour verzendkosten zijn voor uw rekening.

Hoe krijg ik mijn geld terug?
Uw geld zal binnen 14 dagen terug gestort worden op de rekening die u heeft gebruikt bij de betaling. U krijgt hierover een email op het bij ons bekende mailadres waarbij een creditnota wordt toegevoegd. Nautic RVS controleert de goederen op beschadigingen en compleetheid. Mochten wij constateren dat het artikel gebruikt, beschadigd of niet compleet is kunnen wij overgaan tot het vergoeden van een deel van uw bestelling of geen vergoeding. Hierover informeren wij u per mail.

MIJN VRAAG STAAT ER NIET TUSSEN

Mocht uw vraag niet beantwoord zijn door bovenstaande informatie dan kunt u ons mailen via info@nauticrvs.nl. Ook kunt u ons bellen of een WhatsApp bericht sturen naar: +31 6 5751  6084. Heeft u vragen over uw factuur, stuurt u dan een mailtje naar invoice@nauticrvs.nl.

TOELICHTING RVS SOORTEN

Betekenis diverse bewerkingen:

Geslepen RVS "K320"
Dit is eigenlijk de meest bekende soort afwerking van RVS. Geslepen RVS wordt gebruikt voor bijvoorbeeld een keuken, een afzuigkap of fornuis maar ook voor bijvoorbeeld een onderstel van een tafel of wanneer het rvs een mooie uitstraling moet hebben als hoogglans niet nodig is. K320 staat voor korrel 320 wat de fijnheid van de korreldikte aangeeft.

Onbehandeld RVS, wat 2B finish genoemd word of “Brut”
Dit is eigenlijk onbewerkt RVS. Dit kan door middel van schuren (geslepen of gepolijst) bewerkt worden, waardoor er een bepaald schuurpatroon of glans ontstaat.

Hoogglans Gepolijst, ook wel HGGL genoemd
Door het proces van slijpen en polijsten naar een steeds fijnere korrel, wordt de schitterende glans verkregen. Dit proces is bewerkelijk en kan alleen door een professionele polijster worden uitgevoerd. Hierdoor zijn deze producten duurder en zorgen voor een zeer luxe uitstraling. Voor het onderhoud van hggl rvs is het erg belangrijk dat de juiste reinigingsmiddelen gebruikt worden en dat een poetsdoek schoon en van een zachte structuur is. Dit om krassen te voorkomen. 

Onze hggl producten worden zorgvuldig verpakt om beschadigingen te voorkomen. Het kan voorkomen dat wij bij producten de plakfolie laten zitten voor bescherming tijdens transport. Deze folie is eenvoudig te verwijderen. Let hierbij goed op dat er geen scherpe delen gebruikt worden om het bijvoorbeeld open te snijden, dit is ook niet nodig. Bij koud weer laat de folie zich wat moeilijker verwijderen dan bij warm weer.

RVS 316 AISI 316 en 1.4401
Dit is het type dat gebruikt wordt voor buitentoepassingen en voor bijvoorbeeld in de buurt van zeewater. Het heeft een hogere "legering", en daardoor beter bestand tegen corrosie.

RVS304, AISI 304 en 1.4301, is een zeer goede kwaliteit roestvaststaal die veelal binnenshuis wordt gebruikt. Deze kwaliteit is minder bestand tegen zuren en zeewater. Deze roestvaststaalsoort kan, op termijn, verkleuring laten zien.

Onderhoud, veel mensen denken dat RVS onderhoudsvrij is. Men spreekt van roestvrij staal, wat eigenlijk roestvast staal moet zijn. RVS kan dan ook wel degelijk roesten door bepaalde aantastingen door zouten en zuren. Er zijn speciale reinigingsmiddelen en poetsdoeken voor verkrijgbaar.

IK ZOEK EEN SPECIFIEK ARTIKEL DAT NIET OP DE SITE STAAT

Het aanbod binnen Nautic RVS is gespecialiseerd op voornamelijk RVS producten die wij zelf maken. Wij werken samen met een groot aantal toeleveranciers hierdoor hebben wij toegang tot een zeer breed spectrum aan artikelen voor de binnenvaart en jachtbenodigdheden. Stuur ons een mail met uw vraag, wij gaan voor u na of wij dit artikel kunnen leveren. Deze service kost u niets, u beslist zelf of u het artikel wilt bestellen.

Snelle levertijden Éénvoudig retourneren Ook levering van maatwerk en advies